info-steel-21
categorie E 235 Satelliet S3 van de luchthaven van Parijs De luchthaven Charles de Gaulle blijft zich verder uit- breiden om haar positie als hub te versterken, en dit door de bouw van een nieuwe boardingpasserelle. De satelliet S3 is verbonden met de bestaande terminal 2 E door een stalen viaduct uit gebogen platen die een automatische metro ondersteunt. In het midden van de constructie rust, op stalen cassettebalken met een overspanning van 25 m, een blok, die een atrium her- bergt, gekenmerkt door een neus in gekleurd glas. De grote zorg die werd besteed aan de details en aan de afwerking, bevestigt het kwaliteitsimago van de lucht- vaart. In totaal werd er in de primaire en secundaire structuur en voor de staalplaatbetonvloeren meer dan 14.000 ton staal gebruikt. Satellite S3 de l’aéroport de Paris L’aéroport Charles de Gaulle continue à s’étendre pour conforter sa position de hub en offrant une nouvelle passerelle d’embarquement et de débar- quement. Le satellite S3 est reliée au terminal exis- tant 2E par un viaduc métallique en tôle cintrée qui supporte un métro automatique. Au centre du dispositif, appuyé sur des poutres métalliques en caisson de 25 m de portée, un bloc abritant un atrium marqué par une étrave de verre coloré. Le grand soin apporté aux détails et aux finitions conforte l’image de qualité en rapport avec l’univers du transport aérien. En total, plus de 14.000 tonnes d’acier Aéroport de Paris - Satellite S3 Luchthaven Charles de Gaulle, Roissy (FR) Plaats_Localisation Aéroports de Paris Opdrachtgever_Maître d’ouvrage Aéroports de Paris Architect_Architecte Aéroports de Paris Studiebureau_Bureau d’études Veritas, Courbevoie Controlebureau_Bureau de contrôle Victor Buyck Steel Construction, Eeklo Algemene aannemer_Entrepreneur général Victor Buyck Steel Construction, Eeklo Staalbouwer_Constructeur métallique Foto’s_Photos : Victor Buyck Steel Construction
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=