info-steel-23

42 vlakte van 21.000 m 2 . Ondanks zijn grootte werd geen enkele productieruimte opgeofferd en worden de twee benedenverdiepingen van de parking diagonaal doorkruist door een be- staande spoorweg. ‘Corporate architecture’ in staal De parking is niet alleen een strategisch utili- taire uitrusting. In deze heterogene omgeving is hij ook de weerspiegeling van de ‘corporate architecture’ en zorgt hij tevens voor een voel- bare band tussen de kwaliteits- en performan- tiewaarden van het bedrijf. Het concept is een illustratie van de bouwtoepassingen van staal. De draagstructuur bestaat uit vastgeboute lig- gers en zichtbare composietvloeren. De brand- weerstand werd geanalyseerd op basis van een natuurlijk brandmodel. De 4 verdiepingen zijn bekleed met een metalen golfplatendak bestaande uit 3 licht afhellende dakschilden. Het dak loopt over in de westelijke gevelbekleding waar het een cas- cade van 5 gebogen horizontale banen vormt. Ter hoogte van de straat vormt ze een luifel tion n’a été sacrifiée et les deux niveaux inférieurs du parking sont traversés en diagonale par une voie de chemin de fer existante. Pour l’entreprise, l’un des aspects d’optimisation des installations a été de concentrer le station- nement des véhicules du personnel dans une infrastructure située à l’intersection des transports publics et des bâtiments importants. ‘Corporate architecture’ en acier Le parking n’est pas seulement un équipement utilitaire stratégique. Dans l’environnement hé- térogène de la zone industrielle, il reflète aussi la ‘corporate architecture’ et établit un lien tangible avec les valeurs de qualité et performances de l’entreprise. Le concept illustre les applications constructives de l’acier. La structure portante se compose de poutrelles boulonnées et de planchers mixtes apparents. La résistance au feu a été analy- sée sur base d’un modèle de feu naturel. Les 4 étages sont couverts par une toiture métal- lique en tôle nervurée constituée de 3 versants à faible pente. La couverture se prolonge en barda- ge sur la façade ouest où elle forme une cascade BEDIENRAUM xGR_EGxxx.pdf 3/06/2009 15:44:12 Lift EG OG1 OG2 OG3 OG4 OG5 xSCHNITTxxx.pdf 3/06/2009 15:50:45 gelijkvloers _rez de chaussée doorsnede _coupe

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=