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categorie D 71 Passerelle Lycée Belval De passerelle van het Lycée Belval bestaat uit een asymmetrische staalstructuur met tuien. De twee zwevende traveeën hebben een lengte van respec- tievelijk 47 m en 30,5 m. De passerelle is 3,5 m breed en bestaat uit stalen platen; de vloerplaten hebben een ruw oppervlak. De pyloon met twee masten is een stalen struc- tuur bestaande uit geplooide staalplaat, gelast als caissons. Het silhouet van het geheel wordt bepaald door de lichtheid van deze structuur en de fijnheid van de loopbrug. Deze bestaat uit een dragend stalen skelet dat rust op aan de pyloon bevestigde bruggenhoofden en is opgehangen door 2 x 6 tuidraden verankerd in de twee masten van de pyloon. De stalen structuren kregen een beschermende laag bestaande uit een metallisatie met 3 lagen epoxyverf voor de draagstructuur en een bescher- mend systeem door galvanisatie/metallisatie en poederlak voor de balustrades. Belval, Belvaux Plaats_Localisation Société Nationale des Chemins de Fer Luxem- bourgeois, Luxembourg Opdrachtgever_Maître d’ouvrage Schroeder & Associés, Luxembourg Studiebureau_Bureau d’études Tralux, Bettembourg Algemene aannemer_Entrepreneur général Constructions métalliques Arendt, Colmar-Berg Staalbouwer_Constructeur métallique Foto’s_Photos: Tralux Passerelle Lycée Belval La passerelle du Lycée Belval est une structure mé- tallique haubanée dissymétrique. Les deux travées suspendues ont une longueur de respectivement 47 et 30,5 m. La largeur de circulation est de 3,5 m et est constituée de tôles métalliques avec surface de circulation rugueuse. Le pylône à deux mâts est en structure métallique, faite de tôles pliées et soudées en caisson. La silhouette de l’ensemble est conditionnée par la légèreté de cette structure et la finesse du tablier. Celui-ci est composé d’une ossature métallique porteuse qui repose sur des appuis en culées fixée sur le pylône et qui est suspendue par 2 x 6 tirants en haubans ancrés dans les deux mâts du pylône. Les structures métalliques ont reçu un revêtement de protection qui se compose d’une métallisation avec 3 couches de peinture à liant époxydique pour la structure porteuse et d’un système de protection par galvanisation/métallisation et ther- molaquage pour les garde-corps.

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