info-steel-35

uit UPN200-profielen met houten traptreden. De luifel en de buitentrap zijn gemaakt uit galva persroosters en roostertreden. De gevelafwerking ter hoogte van de verdieping werd uitgevoerd met stalen sandwichpanelen in het zwart, in contrast met de witte crepi beneden. Niet in staal is de verdiepingsvloer. Er werd gekozen voor een hou- ten roostering tussen de staalkolommen, zodat de eigenaar die zelf kon uitvoeren in een vroege fase van de bouwwerken. De verdieping kraagt uit ten opzichte van de be- nedenverdieping en wordt ondersteund door twee slanke buisprofielen in V-vorm. De ingeklemde luifelstructuur is aan het skelet gebout met behulp van enkele T-stukken Aan de achterzijde werd een hap uit de verdieping genomen, zodat een dakter- ras ontstaat. De verlaagde terrasstructuur verbindt de buitentrap met de loggia en wordt minimaal gekoppeld aan het staalskelet. Alle buitendelen werden thermisch verzinkt. De binnendelen van het staalskelet werden na een roestwerende grondlaag in RAL-kleur geverfd. restent apparent. L’escalier intérieur est constitué de profilés UPN 200 et de marches en bois. L’auvent et l’escalier extérieur sont réalisés en acier déployé galva- nisé à chaud. L’habillage de la façade à l’étage est en panneaux sandwich en acier de couleur noire, ce qui contraste avec le crépi blanc de l’étage inférieur. Le plancher de l’étage n’est pas en acier : il est constitué d’un gîtage en bois supporté par des poteaux en acier, ce qui a permis au propriétaire de monter lui-même le plancher en début de chantier. L’étage est en porte-à-faux par rapport au niveau inférieur et est soutenu par deux tubes en acier élancés en forme de V. La structure encastrée de l’auvent est fixé à l’ossature au moyen de raccord en T. À l’arrière, une partie de l’étage a fait place à une terrasse dont la structure abaissée relie l’escalier extérieur avec la logia, en limitant les connections avec le reste du bâtiment. Tous les éléments extérieurs en acier sont galvanisés à chaud ; les éléments d’ossature intérieurs sont revêtus d’une protection anti-corrosion par pein- ture et d’une finition en couleur-RAL. 49

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=