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De vloeiende vormen, eigen aan de handtekening van Zaha Hadid, zetten zich verder in het interieur van het nieuwbouwvolume. Onder meer de stalen handgrepen aan de stromende trap naar het audi- torium en de uitgesproken accentuering van het schuine schrijnwerk spelen in op de dynamische structuur die nagenoeg overal zichtbaar en voel- baar is. Of het nu is omwille van “de volledig glazen gevel die rimpelt als golven en daardoor het complexe spel van tinten en kleuren van water en lucht weerspiegelt” of omwille van de zichtbare - en dus eerlijke - constructie, iedereen kan in het nieuwe Havenhuis aspecten vinden die bekoren. Naast haar fonkelende verschijning als referentie naar Antwerpen als diamantstad, is het evenzeer een ‘diamond in the rough’. Les formes fluides, que l’on doit à l’architecte Zaha Hadid, trouvent un prolongement à l’inté- rieur du nouveau volume construit. Notamment les mains courantes en acier de l’escalier débouchant sur l’auditorium et la nette accen- tuation de la menuiserie oblique participent au dynamisme omniprésent et perceptible de la structure. Que cela vienne de la « façade entièrement vitrée qui ondule comme des vagues et qui traduit ainsi le jeu complexe des teintes et des reflets de l’eau et du ciel » ou de la construction visible et donc franche, chacun peut trouver dans la nouvelle Maison du port des aspects qui lui plaisent. Au-delà de son apparence étincelante en réfé- rence à Anvers, ville du diamant, on peut aussi la considérer comme un « diamant brut ». het brugdek _le tablier du pont 32

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