info-steel-52
Draagconstructie en daken in staal De luifel en de carport van het administratief gebouw bestaan uit draagconstructies in warm gegalvaniseerd S235-staal (22 ton), die in dezelfde tint geschilderd zijn als het buiten- schrijnwerk. De structuren van de stelplaats zijn eveneens opgebouwd uit thermisch verzinkt S235-staal, wat goed is voor een totaalgewicht van 280 ton. Voor de dakbekleding zijn er 5700 m 2 trapeziumvormige stalen kouddakpla- ten gebruikt. Wat de ateliers betreft, was er 435 ton van hetzelfde staal nodig voor de realisatie van de draagconstructies, de passerellen en de voetpaden van de loopbruggen. De trapezium- vormige kouddakplaten op het dak (4150 m 2 ) zijn van akoestische aard (microgeperforeerd) met het oog op een beter werkcomfort. Tot slot waren er 27 ton 5/7-traanplaten nodig voor de realisatie van de passerellen. Deze zijn uitgerust met laterale en frontale opstapjes, veiligheids- roosters en portalen die bediend worden via de bovenleidingen van de tram. Charpentes et toitures en acier L’auvent et le carport du bâtiment administratif comportent des charpentes métalliques en acier S235 galvanisé à chaud (22 tonnes), peintes dans la teinte des menuiseries extérieures du bâtiment. Les charpentes métalliques du remi- sage sont également en acier S235 galvanisé à chaud, pour un tonnage total de 280 tonnes. 5700 m 2 de tôles trapézoïdales sont mises en œuvre pour la couverture de toiture. Quant aux ateliers, 435 tonnes du même acier fut néces- saire pour réaliser les charpentes, passerelles et cheminements des ponts-roulants. Les tôles trapézoïdales utilisées en couverture (4150 m 2 ) sont acoustiques (micro-perforées) pour un meilleur confort de travail. Enfin, 27 tonnes de tôles larmées 5/7 ont été nécessaires pour la réalisation des passerelles. Celles-ci sont équi- pées de combles-lacunes latéraux et frontaux, grillages de sécurité et portails commandés par consignation de la ligne aérienne de contact tramway. 50
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=