info-steel-57

twee opleggingen is vrij in de dwarsrichting. De structurele staalplaten van de staalcassettes zijn in het gros van de gevallen 25 mm dik en vervaardigd uit S355 J2-staal. De centrale overspanning heeft een lengte van 43 meter en functioneert eveneens als een gemengde staal-betonstructuur bij positieve momenten en als een staalstructuur (kokers + wapening van het brugdek) bij negatieve momenten. De structurele staalplaten van de staalcassettes zijn in het gros van de gevallen 40 mm dik en vervaardigd uit S460 NL-staal. De krukken hebben lengtes van 18 en 15 meter en zijn opgebouwd uit staalcassettes. De opleggingen zijn vrij bij rotatie en beperkt bij overbrenging. De structurele staalplaten van de staalcassettes zijn 60 mm dik en vervaardigd uit S460 NL-staal. De externe dwarsliggers bestaan uit HEB550- elementen in S355 J2-staal en de centrale dwars- liggers uit HEB650-elementen in S355 J2-staal. De vorm van de krukhoofden is bijzonder en is in geometrisch opzicht perfect uitgevoerd. Les tôles constitutives des caissons métalliques sont majoritairement de 25 mm d’épaisseur en S355 J2. La travée centrale, d’une longueur de 43 m, fonctionne en structure mixte acier-béton sous moments positifs et en acier seul (poutres caissons + armatures tablier) sous moments négatifs. Les tôles constitutives des caissons métalliques sont majoritairement de 40 mm d’épaisseur en S460 NL. Les béquilles, d’une longueur de 18 m et de 15 m, sont des caissons en acier. Les appuis sont libres en rotation et bloqués en translation. Les tôles constitutives des caissons métalliques sont de 60 mm d’épaisseur en S460 NL. Les entre- toises extérieures sont des HEB550 en S355 J2, et les entretoises centrales sont des HEB650 en S355 J2 également. Ces entretoises travaillent en acier seul. La forme des têtes de béquille est particulière et a requis une exécution parfaite d’un point de vue géométrique. 36

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=