info-steel-61
editoriaal_éditorial cover_couverture HQ Cordeel, Temse Binst Architects Tekening_Dessin: Binst Architects Artikel op pagina 8_Article en page 8 info-steel 61 - 4-5-6/2020 Driemaandelijks blad voor architectuur en bouwtechnieken, uitgegeven door Infosteel (België en Luxemburg) _Revue trimestrielle d’architecture et de génie civil publiée par Infosteel (Belgique et Luxembourg). Verantwoordelijke Uitgever_Editeur Responsable: Koen Michielsen, General Manager Infosteel vzw_Infosteel asbl Z.1 Researchpark 110, BE-1731 Zellik t: +32-2-509 15 01 info@infosteel.be - www.infosteel.be BTW-TVA: BE 0406 763 362 Redactie_Rédaction: Michel Charlier (Palindroom), José Jongen, Carol Maillard, Tim Janssens (Palindroom), Jos Segaert, Philippe Selke (Palindroom), & Jo Van den Borre Correctie_Correction: Bénédicte Van Parys, Jo Van den Borre Vertaling_Traduction: Déesse, Mere / Palindroom, Hasselt Opmaak_Mise en page: Jo Van den Borre Advertenties_Publicité: benedicte.vanparys@infosteel.be - t: +32-2-509 15 05 Verspreiding_Diffusion: Gratis voor leden van Infosteel vzw _Gratuit pour les membres d’Infosteel asbl Oplage_Tirage: 2.500 exemplaren_exemplaires Verkoop per stuk_Vente au numéro € 15 / nummer_numéro (iBTW - TVAc) Lid worden_Affiliation: benedicte.vanparys@infosteel.be Copyright 2020 by Infosteel Alleen de auteurs zijn verantwoordelijk voor de artikels. De auteur gaat akkoord met publicatie van de toegezonden documenten. Alle rechten voorbehouden, die van vertaling en bewerking inbegrepen._Les articles publiés n’engagent que la responsabilité de leurs auteurs. Les documents reçus impliquent l’accord de l’auteur pour libre publication. Tous droits de reproduction, traduction et adaptation réservés. ISSN 2032-281X Beste lezers, Het voorbije kwartaal was er voor iedereen één, zowel privé als bedrijfsgebonden, van extreme uitdagingen. Allereerst wenst ik alsnog oprecht sterkte te wensen voor zij die in hun naaste omgeving getroffen werden door de ziekte. Alhoewel elk bedrijf en elke sector economisch geraakt is, lijkt het er op dat de (staal)bouwsec- tor bij de minst geschonden sectoren is. Net zoals dat gebeurt in alle bedrijven, zetten de maatregelen rond deze gezondheidscrisis ook Infosteel aan tot creatief nadenken hoe “traditi- onele” activiteiten in een nieuwe vorm gegoten kunnen worden. We zien dat niet als tijdelijke depannage-activiteiten, maar werken funda- menteler om deze nieuwe activiteiten-vormen (zoals e-learning, om er maar eentje te noemen) ook op de langere termijn volwaardig in ons programma te behouden. Daarnaast ben ik blij jullie hier ook de lancering van een gloednieuwe communicatie-strategie te kunnen aankondigen; de voorbereidingen hier- voor lopen al van lang voor er maar sprake was van Covid-19. De communicatie naar ontwerpers en opdrachtgevers zal vanaf nu gebeuren onder de branding “Score With Steel” ! De transforma- tie van onze digitale communicatie is afgerond en wordt actief uitgerold... ik ben er zeker van dat het niet ongemerkt zal voorbijgaan. Tot slot wens ik jullie veel leesplezier in dit magazine, opnieuw gevuld met de meest uiteen- lopende staalbouwprojecten. Koen Michielsen Chers lecteurs, Ce dernier trimestre a été marqué par des défis extrêmes pour nous tous, tant au niveau de la vie privée que pour les entreprises.Tout d’abord, je tiens à souhaiter sincèrement beaucoup de courage à ceux qui ont été touchés par la maladie dans leur environ- nement immédiat. Bien que toutes les entreprises et tous les secteurs aient été touchés économiquement, il semble que le secteur de la construction (métal- lique) soit parmi les moins affectés. Comme dans toutes les entreprises, les mesures prises en réponse à cette crise sanitaire incitent Infosteel à réfléchir de manière créative à la manière dont les activités « traditionnelles » peuvent être remodelées. Nous ne considérons pas qu’il s’agit là d’activités de dépannage temporaire, mais nous travaillons plus fondamentalement à maintenir ces nouvelles formes d’activités (comme l’apprentissage en ligne, pour n’en citer qu’une) pleinement dans notre programme à long terme. En outre, je suis heureux de pouvoir vous annoncer ici le lancement d’une toute nouvelle stratégie de communication ; les préparatifs sont en cours depuis longtemps avant qu’il ne soit fait mention du Covid- 19. Dorénavant, la communication aux concepteurs et aux clients se fera sous le branding « ScoreWith Steel » ! La transformation de notre communication numérique est achevée et sera activement déployée... Je suis sûr que cela ne passera pas inaperçu. Enfin, je vous souhaite beaucoup de plaisir à lire ce magazine, une fois de plus rempli des projets de construction métallique les plus divers. Koen Michielsen Alternative use : Logo + baseline : 1
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=