info-steel-66
Om dit indrukwekkende resultaat te bekomen, voerde het bedrijf Gardula eerst een vooraf- gaandelijke haalbaarheidsstudie uit, in samen- werking met het architectenbureau. Daarbij werd rekening gehouden met de op de markt beschikbare plaatformaten en de maximale afmetingen voor lasercutting. Vervolgens werd de volledige gevel gemodelleerd in 3D. Na goed- keuring werd elk deel plat opgesplitst en werd er een productiestudie van de assemblagemallen uitgevoerd. Nadien is elke strip afzonderlijk op maat gesneden met behulp van een lasercutter en op de mal gemonteerd. Tot slot is het geheel aan elkaar gelast en zijn de oppervlakken ther- misch verzinkt en gepoedercoat om bestand te zijn tegen stijgend water. Vandaag vormt het voormalige busstation een verbinding tussen de bebouwde kom van Remich en de Moezel, waardoor de omgeving een volledig nieuw uitzicht kreeg. Het toeristisch centrum is verder ontwikkeld en zichtbaarder en aantrekkelijker gemaakt, tot ieders tevredenheid. Pour arriver à ce résultat, une pré-étude de faisabilité a tout d’abord été réalisée par l’en- treprise Gardula en collaboration avec le bureau d’architecture en prenant en compte les formats de tôles disponibles sur le marché, ainsi que les dimensions maximales pour la découpe au laser. L’ensemble de la façade a ensuite été modélisé en 3D, avec vérification de la statique. Après approbation, chaque tronçon a été décomposé à plat et une étude de production des gabarits d’assemblage effectuée. Enfin, chaque lame individuelle a été découpée au laser avant d’être assemblée sur le gabarit. L’ensemble a été soudé et les surfaces galvanisées à chaud puis thermo- laquées afin de résister aux effets de la montée des eaux. Aujourd’hui, l’ancienne Gare routière fait le lien entre la zone bâtie et la Moselle, en créant une nouvelle ouverture et une nouvelle vue sur les environs. Le pôle touristique a été développé et rendu plus visible et plus attractif, à la grande satisfaction de tous. 72
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=