info-steel-74

Kaisin, projectleider bij ARTES: “Infrabel plant de buitendienststellingen van de sporen tot twee jaar op voorhand. Ons hoofddoel was dus om de werkzaamheden zo te organiseren dat we maximaal konden profiteren van de weekendonderbrekingen die voor juni 2021 voorzien waren.” Passerelle verbindt perrons Het pronkstuk van het vernieuwde station van Fleurus is een indrukwekkende passerelle van 36 m lang en 13 m hoog. De structuur werd op zes met beton gevulde staalkolommen geplaatst en bestaat uit een buitenvolume in stalen buizen, waarin een beglaasd binnenvolume is aangebracht om de passagiers tegen weer en wind te beschermen. Voor het onderhoud en het wassen van de ramen is tevens een gangpad met een borstwering in inoxraster voorzien. gestionnaire de projet chez ARTES : « Infrabel planifie les coupures de voies jusqu’à 2 ans à l’avance. Notre objectif premier fut donc d’organiser les travaux de façon à pouvoir profiter des coupures de week-end prévues en juin 2021. » Une passerelle désservant les voies La pièce maîtresse est une impressionnante passerelle, qui fait 36 m de long pour 13 m de haut. Posé sur 6 colonnes métalliques remplies de béton, l’ouvrage se compose d’un volume extérieur en tubes d’acier dans lequel est inséré un second volume vitré destiné à protéger les voyageurs des intempéries. Une coursive bordée par un habillage en tissu inox est prévue pour l’entretien et le lavage des vitres. 46

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=