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Tijdelijke Verbinding Suurhoffbrug Ontworpen op hergebruik De nieuwe tijdelijke Suurhoffbrug in Rotterdam is naast de bestaande brug geplaatst, waarna direct kon worden gestart met de renovatie van de bestaande brug. Naar verwachting zal de huidige gecombineerde Suurhoffbrug rond 2030 worden vervangen door een nieuwe oeververbinding. De tijdelijke Suurhoffbrug is op hergebruik ontworpen. Door de nieuwe Suurhoffbrug uit te voeren als stalen brug heeft deze een technische levensduur die veel hoger ligt dan de benodigde 10 tot 15 jaar. De ’Tijdelijke Verbinding Suurhoffbrug’ is namelijk ontworpen en gebouwd voor een levensduur van 100 jaar. Om deze langere levensduur te kunnen benutten, zijn in het ontwerp slimmigheden toegepast waardoor de brug herbruikbaar is. Zo is de hoofdoverspanning ontworpen als een vormvaste boogbrug met een overspanning die op vele plaatsen in Nederland toepasbaar is. Tevens is de brug dankzij het gebruik van staal in één geheel verplaatsbaar. De brug kan met minimale overlast voor de omgeving naar een nieuwe locatie worden gebracht en daar binnen een relatief korte tijd weer in gebruik worden genomen. Connexion temporaire Pont Suurhoff Un pont conçu pour être réutilisé Le nouveau pont Suurhoff à Rotterdam a été placé à côté du pont existant, après quoi, la rénovation du pont existant a pu commencer immédiatement. Le pont combiné actuel de Suurhoff devrait être remplacé par une nouvelle liaison entre les rives vers 2030. Le pont temporaire de Suurhoff quant à lui a été conçu pour être réutilisé. En construisant le nouveau pont Suurhoff comme un pont métallique, sa durée de vie technique dépasse de loin les 10 à 15 ans requis. La ‘connexion pont Suurhoff temporaire’ a en fait été conçu et construit pour une durée de vie de 100 ans. Pour tirer parti de cette durée de vie plus longue, la conception intègre des caractéristiques intelligentes qui rendent le pont réutilisable. Par exemple, la travée principale est conçue comme un pont en arc indéformable dont la portée peut être utilisée dans de nombreux endroits aux Pays-Bas. De plus, grâce à l’utilisation de l’acier, le pont peut être déplacé en une seule pièce. Le pont peut être acheminé vers un nouvel emplacement avec un minimum d’inconvénients pour la zone environnante et être remis en service dans un délai relativement court. Rotterdam (NL) Plaats_Localisation Rijkswaterstaat, Utrecht (NL) Opdrachtgever_Maître d’ouvrage MTD landschapsarchitecten, ‘s Hertogenbosch (NL) Architect_Architecte Movares, Utrecht (NL) Studiebureau (stabiliteit)_Bureau d’études (stabilité) STIPT (Dura Vermeer Divisie Infra, Besix, Mobilis en Hollandia Infra) Hoofdaannemer_Entreprise générale Hollandia Infra, Krimpen a/d Ijssel (NL) Staalbouwer_Constructeur métallique Danny Cornelissen (Eyecatcher), Paul van Baardwijk (Studio Retouched) Foto’s_Photos 35 CATEGORIE A

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