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onderhoud en eventuele herstellingen.” Alle assemblages op hoogte werden van binnenuit uitgevoerd met behulp van een telescoophoogwerker, terwijl een externe telescoopkraan de structurele elementen aanreikte. Staal en aluminium Een van de troeven van Deforche Construction Group is dat het staal en aluminium kan combineren in één enkele structuur, wat het geval is bij dit glazen dak. Vanaf de ontwerpfase wordt alles piekfijn berekend om de belastingen te optimaliseren, met name door ze over te dragen naar de primaire en secundaire staalstructuren en zo ter hoogte van de beglazing met zeer dunne aluminiumprofielen te kunnen werken. “In dit specifieke geval gaat het om een ritme van 4 m met stalen spanten die verbonden zijn met stalen stijlen, waardoor de overspanning van het aluminium wordt gereduceerd tot ongeveer anderhalve meter. Dit leidde tot een verrassend slank resultaat, ondanks de stabiliteitsnormen van de Eurocodes waaraan moet worden voldaan. Het is l’entretien et les éventuelles réparations.» Tous les assemblages en hauteur se sont faits via nacelle télescopique par l’intérieur, une grue télescopique extérieure amenant les éléments constructifs. Combinaison acier-alu L’un des atouts de Deforche Construction Group est de pouvoir combiner acier et aluminium dans un même ouvrage, ce qui est le cas pour cette verrière. Dès la phase d’études, tout est calculé pour optimiser les efforts en les faisant descendre sur des structures primaires et secondaires en acier afin d’arriver à des profils très fins en aluminium au niveau du vitrage. « Dans ce cas précis, nous avons un rythme de quatre mètres avec des fermes qui sont reliées à des longerons toujours en acier, réduisant la portée de l’aluminium à environ un mètre cinquante. Le résultat est étonnamment léger, malgré les normes eurocodes 51

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