info-steel-78

er vaak stil en zowel fietsers als voetgangers kloegen over een gebrek aan veiligheid. Daar kwam onlangs verandering in via de realisatie van een nieuwe oversteek met voldoende ruimte voor alle weggebruikers. Aangezien het om een aaneenschakeling van twee nieuwe kunstwerken gaat (KW01 & KW02), is de brug voortaan dubbel zo breed. Zo ontstond er ruimte voor de aanleg van een afgescheiden fiets- en voetpad, een vrije busbaan voor het openbaar vervoer in beide richtingen, gescheiden rijstroken voor gemotoriseerd verkeer én een ‘ecopassage’ voor planten en dieren over de volledige lengte van de nieuwe brug, die de waardevolle groenzones aan weerszijden van de Brusselse Ring met elkaar verbindt. Ook de aansluitingen met en de op- en afritten naar de R0 werden aangepakt, zodat de verkeersdoorstroming voortaan veel vlotter verloopt en fietsers het autoverkeer slechts één keer moeten kruisen. circulation était souvent bloquée et les cyclistes comme les piétons se plaignaient d’un manque de sécurité. La situation a changé récemment avec la réalisation d’un nouveau franchissement offrant suffisamment d’espace pour tous les usagers. Comme il s’agit d’une combinaison de deux nouveaux ouvrages d’art (KW01 & KW02), le pont est maintenant deux fois plus large. Cela a permis la construction d’une piste cyclable et piétonne séparée, d’une voie réservée aux transports publics dans les deux sens, de voies séparées pour le trafic motorisé et d’une ‘éco-liaison’ pour les plantes et les animaux sur toute la longueur du nouveau pont, reliant les précieuses zones vertes situées de part et d’autre du périphérique bruxellois. Les connexions et les bretelles d’accès et de sortie du R0 ont également été aménagées, de sorte que la circulation sera désormais beaucoup plus fluide et que les cyclistes ne devront traverser la circulation automobile qu’une seule fois. Van links naar rechts zie je: (KW01): stobbenwal, voetpad, dubbel fietspad, tussenberm & (KW02): busbaan, dubbel rijvak, middenberm, busbaan en dubbel rijvak _De gauche à droite, vous voyez : (KW01) : mur en troncs d’arbres, trottoir, double piste cyclable, îlot central & (KW02) : voie de bus, double voie de circulation, terre-plein central, voie de bus et double voie de circulation. 45

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MDY=