info-steel-79

gedurende het hele project bijstond, werden de mechanisch gelaste onderdelen voor de scharnieren – die eind 2023 geplaatst worden – integraal gerealiseerd door TMI. Grégory Cimino: “We zitten aan bijna duizend pagina’s vol berekeningsnota’s, waarin elk onderdeel zowel statisch als op vermoeiing is gecontroleerd, zodat het bestand is tegen 400.000 cycli van slijtage. De verbinding tussen de mechanische onderdelen en de metalen structuur is het meest delicate onderdeel van het project, aangezien de deuren zelf normaal gesproken geen enkel risico vormen. Denk vooral niet dat iets complexer is naarmate het groter en zwaarder wordt ...” Stalen passerelle, leuningen en gebouwstructuur De 620 meter lange fiets- en voetgangersbrug verbindt de rechter- en linkeroever van de Maas, waarbij ze tevens de N90, de sluis, de dam en tebel, qui accompagne le maître d’ouvrage tout au long du projet, les pièces mécanosoudées pour les articulations ont été entièrement réalisées par TMI et vont être posées d’ici la fin de l’année. Grégory Cimino : « Nous avons presque 1000 pages de notes de calcul, par lesquelles chaque pièce a été contrôlée en statique comme en fatigue pour pouvoir résister à 400.000 cycles d’usure. La connexion entre les pièces mécaniques et la structure métallique est la partie la plus sensible du projet, les portes elles-mêmes ne présentant normalement aucun risque. Il ne faut pas croire que plus c’est grand et lourd, plus c’est compliqué à gérer… » Passerelle, garde-corps et charpente métalliques La passerelle cyclo-pédestre de 620 m permet de relier la rive droite à la rive gauche de la Meuse en surplombant la nationale, l’écluse, 56

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