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Busstation Namen Elegante, slanke structurele elementen creëren Het nieuwe busstation van Namen, ontworpen door Ney & Partners, is een uniek openbaar vervoersknooppunt dat direct bovenop het treinstation is geplaatst en een naadloze verbinding creëert tussen het bus- en treinnetwerk. De keuze voor staal voor deze structuur beantwoordt zowel aan technische als esthetische vereisten. Staal, met zijn hoge sterkte en ontwerpflexibiliteit, kan worden gebruikt om elegante, slanke structurele elementen te creëren die het gewicht van het fotovoltaïsche dak dragen en er toch visueel licht uitzien. Deze lichtheid is cruciaal om het busstation te integreren in de beperkte ruimte van het stadscentrum zonder het bestaande treinstation visueel te verzwaren. Daarnaast maakt het gebruik van staal, een recyclebaar materiaal, deel uit van een duurzame benadering van de implementatie van het zonnedak dat hernieuwbare energie kan opwekken en een deel van de energiebehoefte van het station kan dekken. Op het tweede niveau van de bestaande vloerplaat aan de achterkant van het NMBS-station werd een plein van 12.000 m² aangelegd om de reizigers te verwelkomen. Dit is geconcipieerd als een gezellige ontmoetingsruimte waar verschillende diensten gegroepeerd zijn en een honderdtal bussen kunnen postvatten. De hal van het nieuwe busstation bestaat uit een centrale luifel van 5000 m² en twee kleinere luifels van elk 300 m², inclusief 1050 m² vliesgevels met geklemde beglazing. De Gare de bus Namur Créer des éléments structurels élégants et élancés La nouvelle gare routière de Namur, conçue par Ney & Partners, est un pôle de transport public unique, placé directement au-dessus de la gare ferroviaire, créant une connexion transparente entre les réseaux de bus et de trains. Le choix de l’acier pour cette structure répond à des exigences à la fois techniques et esthétiques. L’acier, grâce à sa grande résistance et à sa souplesse de conception, permet de créer des éléments structurels élégants et élancés qui supportent le poids de la toiture photovoltaïque tout en conservant une grande légèreté visuelle. Cette légèreté est essentielle pour intégrer la gare routière dans l’espace limité du centre-ville sans alourdir visuellement la gare ferroviaire existante. En outre, l’utilisation de l’acier, un matériau recyclable, s’inscrit dans une approche durable de la mise en œuvre de la toiture solaire qui peut générer de l’énergie renouvelable et couvrir une partie des besoins énergétiques de la gare. Sur le deuxième niveau de la dalle existante à l’arrière de la gare SNCB, une plazza de 12 000 m2 a été créée pour l’accueil des passagers, un espace convivial dans lequel différents services sont regroupés, le tout étant prévu pour accueillir une centaine de bus. Le hall de la nouvelle gare routière est composé d’un auvent central de 5000 m2 et deux plus petits auvents de 300 m2 chacun. Place de la station, Namur (BE) Plaats_Localisation NMBS-SNCB, Bruxelles (BE) Opdrachtgever_Maître d’ouvrage Ney & Partners BXL, Bruxelles (BE) Architect_Architecte Ney & Partners BXL, Bruxelles (BE) Studiebureau (stabiliteit)_Bureau d’études (stabilité) Ney & Partners, SECO Infosteelleden_Membres d’Infosteel Wild Shot Photography (Alexandre Van Battel) Foto’s_Photos Ingediend door:_Introduit par : Ney & Partners Ingediend in de categorie:_Introduit dans la catégorie : catB 14 laureat_lauréat - cat.B

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